Does IT matter? : information technology and the corrosion of competitive advantage / Nicholas G. Carr.
Material type: TextLanguage: English Copyright date: ©2004Edition: 1a ediciónDescription: xvii, 193 páginas ; 22 x 15 cmContent type:- texto
- sin medio
- volumen
- 1591394449
- 658.4/062 22
- HD 30 .2 C366 2004
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Incluye referencias bibliográficas (p. 167-180) e índice.
The Great Debate --
Technological Transformations/
The Rise of a New Business Infrastructure --
Laying Tracks/
The Nature and Evolution of Infrastructural Technologies --
An Almost Perfect Commodity/
The Fate of Computer Hardware and Software --
Vanishing Advantage/
Information Technology's Changing Role in Business --
The Universal Strategy Solvent/
The IT Infrastructure's Corrosive Effect on Traditional Advantages --
Managing the Money Pit/
New Imperatives for IT Investment and Management --
A Dream of Wonderful Machines/
The Reading, and Misreading, of Technological Change --
Over the last decade, and even since the bursting of the technology bubble, pundits, consultants, and thought leaders have argued that information technology provides the edge necessary for business success. IT expert Nicholas G. Carr offers a radically different view in this eloquent and explosive book. As IT's power and presence have grown, he argues, its strategic relevance has actually decreased. IT has been transformed from a source of advantage into a commoditized "cost of doing business"--with huge implications for business management. Expanding on Carr's seminal Harvard Business Review article that generated a storm of controversy, Does IT Matter? provides a truly compelling--and unsettling--account of IT's changing business role and its leveling influence on competition. Through astute analysis of historical and contemporary examples, Carr shows that the evolution of IT closely parallels that of earlier technologies such as railroads and electric power. He goes on to lay out a new agenda for IT management, stressing cost control and risk management over innovation and investment. And he examines the broader implications for business strategy and organization as well as for the technology industry. A frame-changing statement on one of the most important business phenomena of our time, Does IT Matter? marks a crucial milepost in the debate about IT's future. An acclaimed business writer and thinker, Nicholas G. Carr is a former executive editor of the Harvard Business Review.
RESUMEN EN ESPAÑOL
Durante la última década, e incluso desde el estallido de la burbuja tecnológica, expertos, consultores y líderes de opinión han argumentado que la tecnología de la información proporciona la ventaja necesaria para el éxito empresarial. El experto en TI Nicholas G. Carr ofrece una visión radicalmente diferente en este libro elocuente y explosivo. A medida que el poder y la presencia de TI han crecido, argumenta, su relevancia estratégica en realidad ha disminuido. La TI ha pasado de ser una fuente de ventajas a un "costo de hacer negocios" mercantilizado, con enormes implicaciones para la gestión empresarial. Ampliando el artículo seminal de Carr en Harvard Business Review que generó una tormenta de controversia, ¿Importa TI? proporciona un relato verdaderamente convincente, e inquietante, del rol comercial cambiante de TI y su influencia niveladora en la competencia. A través de un análisis astuto de ejemplos históricos y contemporáneos, Carr muestra que la evolución de TI es muy similar a la de tecnologías anteriores como los ferrocarriles y la energía eléctrica. Luego presenta una nueva agenda para la gestión de TI, enfatizando el control de costos y la gestión de riesgos sobre la innovación y la inversión. Y examina las implicaciones más amplias para la estrategia y organización empresarial, así como para la industria de la tecnología. Una declaración que cambia el marco de uno de los fenómenos empresariales más importantes de nuestro tiempo, ¿Importa la TI? marca un hito crucial en el debate sobre el futuro de TI. Aclamado escritor y pensador de negocios, Nicholas G. Carr fue editor ejecutivo de Harvard Business Review.