Seeing what's next : using the theories of innovation to predict industry change / Clayton M. Christensen, Scott D. Anthony, Erik A. Roth.
Tipo de material: TextoIdioma: Inglés Editor: Boston : Distribuidor: Harvard Business School Press, Fecha de copyright: ©2004Edición: [1a edición]Descripción: xxxix, 312 páginas. : ilustraciones ; 25 x 17 cmTipo de contenido:- texto
- sin medio
- volumen
- 1591391857
- 658.4/0355 22
- HD 30 .28 C54 2004
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Incluye referencias bibliográficas e índice
Introduction -- Part I. How to use theory to analyze -- 1. Signals of change : where are the opportunities? -- 2. Competitive battles : how to size up competitors -- 3.strategic choices: identifying what choices matter -- 4. How Non-market factors influence innovation -- Part II. Illustrations of Theory-based analysis -- 5. Disruptive diplomas : the future of education -- 6. Disruption spreads its wings : the future of aviation -- 7. Whither Moore's law? : the future of semiconductors -- 8. Healing the 800-pound gorilla : the future of health care -- 9. Innovation overseas : using theory to assess corporate and country strategies -- 10. Breaking the wire : the future of telecommunications -- Conclusion : what's next.
Every day, individuals take action based on how they believe innovation will change industries. Yet these beliefs are largely based on guesswork and incomplete data and lead to costly errors in judgment. Now, internationally renowned innovation expert Clayton M. Christensen and his research partners Scott D. Anthony and Erik A. Roth present a groundbreaking framework for predicting outcomes in the evolution of any industry. Based on proven theories outlined in Christensen's landmark books The Innovator's Dilemma and The Innovator's Solution, Seeing What's Next offers a practical, three-part model that helps decision-makers spot the signals of industry change, determine the outcome of competitive battles, and assess whether a firm's actions will ensure or threaten future success. Through in-depth case studies of industries from aviation to health care, the authors illustrate the predictive power of innovation theory in action.
Descripción en español
Todos los días, las personas toman medidas basadas en cómo creen que la innovación cambiará las industrias. Sin embargo, estas creencias se basan en gran medida en conjeturas y datos incompletos y conducen a costosos errores de juicio. Ahora, el experto en innovación de renombre internacional Clayton M. Christensen y sus socios de investigación Scott D. Anthony y Erik A. Roth presentan un marco innovador para predecir los resultados en la evolución de cualquier industria. Basado en teorías comprobadas descritas en los libros emblemáticos de Christensen The Innovator's Dilemma y The Innovator's Solution, Seeing What's Next ofrece un modelo práctico de tres partes que ayuda a los tomadores de decisiones a detectar las señales de cambio de la industria, determinar el resultado de las batallas competitivas y evaluar si las acciones de una empresa asegurarán o amenazarán el éxito futuro. A través de estudios de casos en profundidad de industrias desde la aviación hasta la atención médica, los autores ilustran el poder predictivo de la teoría de la innovación en acción.